Paddenstoelenwerkgroep

Marike de Haan – Zaalberg

paddenstoelenwerkgroep@roosendaal.knnv.nl

1.
Het op verzoek van eigenaren inventariseren van verschillende gebieden, die voornamelijk in West Brabant gelegen zijn.

Dit kan zijn voor:

De Vereniging Natuurmonumenten
De Stichting Het Brabants Landschap
Staatsbosbeheer
Gemeenten
Particulieren

De verzamelde gegevens worden aan de eigenaren ter hand gesteld.

2.
Deze gegevens gaan ook naar het monitoring-project van de Nederlandse Mycologische Vereniging.

3.
Kennisoverdracht door het leiden van paddestoelenexcursies en het organiseren van diavertoningen en praktijkavonden binnen de KNNV afdeling Roosendaal.
Ter vermeerdering van onze kennis zijn enkele leden lid van de Nederlandse Mycologische Vereniging, welke eveneens lezingen en excursies organiseert.

4.
Deelname met de KNNV afdeling Roosendaal aan publieke activiteiten en presentaties zoals “Het Roosendaals Treffen”

Informatie:
Literatuur over paddestoelen, die geraadpleegd kan worden, is in ons bezit en voor het bepalen van het geslacht en de soort staan ons microscopen ter beschikking.

Wilt u meer weten over het reilen en zeilen van de Paddestoelenwerkgroep dan kunt u contact opnemen met onze contactpersoon of loop eens mee met een van onze excursies.